Travel

Destinatii vizitate in Europa (partea a V-a: Topola- Bulgaria)

Anul acesta, in perioada 25-30 iunie2017, am fost din nou in  Bulgaria. Am ales un resort din  Topola -TOPOLA SKIES GOLF &SPA, pentru ca era aproape de litoralul nostru (50km) si pentru ca la intoarcerea din Bulgaria aveam rezervat un weekend cu mai multi prieteni  la Costinesti.

Am ales ca zi de check in duminica si am fost inspirati, drumul a fost  liber, cred ca in vama a durat maxim 5 minute. Ajunsi la hotel accesul a fost facil, paza resortului avand un tabel cu oaspetii pe care-i astepta in acea zi, dupa care am fost ajutati cu bagajele si am ajuns in apartamentul cu vedere la mare, rezervat de noi.

Hotelul a fost ok, mancarea nu a fost wow, dar nici nu puteai spune ca nu aveai ce sa mananci, un plus il acord fructelor, dulciurilor si inghetatei; destul de izolat totusi pentru gustul meu, dar a fost mai potrivit pentru copii, mai ales ca era un hotel care se adresa in special familiilor cu copii. Puteti urmari un clip, cu primele impresii din resort, pe canalul meu de YouTube, chiar aici.

Zilnic erau activitati pentru copii la piscina si in zona special dedicata lor, se jucau, deseneau, dar mai ales socializau si se imprieteneau.

In perioada in care am fost noi erau si romani. Culmea cei mai multi  erau constanteni, dar a fost si un contingent mare din Polonia care aveau adus inclusiv entertaimant-ul lor personal polonez, pentru grupul lor de copii. Desi mai galagiosi decat romanii, erau foarte haiosi si se distrau foarte frumos, erau primi pe ringul de dans in fiecare seara.

Una dintre piscinele resortului, pare ca se uneste cu marea

Am combinat sejurul in asa fel incat sa si acumulam amintiri frumoase din zona, dar am combinat si cu odihna la piscina sau relax la mare, la o plaja privata din apropiere unde ajungeam in 5 minute, cu masina.

Prima incursiune in zona am facut-o la CAPUL  KALIAKRA (puteti vedea filmarea aici), un loc  strategic unde a fost construita o fortareata cu rol de aparare si adapost. Legenda spune ca acest loc  si-a dobandit numele dupa ce in timpul unei invazii turcesti, 40 de fecioare bulgare si-au impletit parul intre ele si au preferat sa se arunce de pe stancile abrupte decat sa cada prizoniere in mana turcilor. Una dintre aceste fecioare se numea KALIAKRA si asa a ramas numele si in ziua de astazi.

Cel mai fascinat de aceasta excursie a fost baiatul meu Andrei (9 ani) care a citit mandru nevoie mare toate tablitele in engleza si era foarte incantat cand le si traducea. Ne spunea de la distanta: „aici a fost un put”….”aici a fost o biserica”…”aici a fost un apeduct”…”aici a fost o baie publica”. Accesul in cetate ne-a costat 6 leva (cred ca am platit doar noi adultii).

O alta plimbare in zona a fost in zona orasului KAVARNA, unde am ramas uimiti de zidurile blocurilor comuniste, destul de paraginite de altfel, pe care erau pictate trupe sau solisti rock  in voga si asa am aflat ca orasul organizeaza de peste 10  ani un festival rock foarte apreciat. In rest, nimic spectaculos in Kavarna am facut ceva cumparaturi la un supermarket local, TOMI, de unde am luat ceva suveniruri, sapunuri, creme, crema pentru protectie solara cu miros….de…sa vedem daca ghiciti….da, ati ghicit! Cu miros de trandafir.

Apoi, am vizitat in BALCIK gradina botanica si palatul Reginei Maria (acesul pentru cele 2 obiective ne-a costat 32 leva,adulti +copii). Puteti citi un intreg articol dedicat acestui loc minunat, aici.

Orasul BALCIK este cu adevarat frumos iti transmite un aer relaxat si o stare de bunadispozitie cu care ne-am incarcat bateriile pentru intreaga zi,am stat putin si in micul port cu ambarcatiuni cochete, indelung admirate de copii.

Am avut in plan sa vizitam si o ferma de midii din apropiere, DALBOKA , atat noi cat si copii  fiind amatori de fructe de mare si peste, dar o surpriza placuta a fost ca am avut la hotel 2 zile in care am mancat pe saturate  midii si peste, pregatite in mai multe feluri si a fost ok, din punctul asta de vedere. In rest am combinat sederile in resort cu plimbari la Marea Neagra, am vizitat si alte 2 resorturi din zona pentru a ne forma o imagine cu potentiale locatii de ales ulterior.

Noi am stat 6 zile in acest complex, dar cred ca 4 zile erau suficiente, dar cum prioritari sunt copii si pentru ei am ales aceasta vacanta acolo.

Aceasta a fost top 5 destinatii europene vizitate de mine.

Astept cu drag comentariile voastre si aici se termina sirul de povestioare cu topul destinatiilor vizitate in Europa.

Va pup cu drag.

16 thoughts on “Destinatii vizitate in Europa (partea a V-a: Topola- Bulgaria)

1. Am fost o singura data in Bulgaria si am ramas impresionata de grija pentru turist, am foarte multi prieteni care aleg aceasta destinatie tocmai pentru copii, pentru ca sunt incantati de conditiile oferite.

2. Nu am fost pana acum in Bulgaria, dar pare tare dragut.
    Ce mi-a atras atentia este piscina care iti da impresia ca se uneste cu marea. Mi se pare absolut superb. 😀

3. Imi place sa vizitez blogul tau pentru a citi lucruri noi. In aceasta statiune nu am ajuns, iar informatiile furnizate de tine sunt exact ce are nevoie un turist ca sa stie daca i se potriveste sau nu o vacanta intr-un asemenea loc.

4. Pe mine nu m-a atras niciodată Bulgaria, dar tot citesc povești frumoase de la oameni în ultima vreme. Din materialul tău, mi-a plăcut mult povestea fecioarelor care au ales să se sacrifice. Și am simțit entuziasmul băiețelului tău. 🙂