Destinatii vizitate in Europa (partea a II-a: Thassos-Grecia)

Astazi a venit momentul sa va prezint a doua destinatie europeana din topul preferintelor mele, respectiv insula THASSOS- GRECIA. Analizand obiectiv vacanta din Thassos vs Roma, distanta este cu adevarat mica iar daca ar fi sa analizez subiectiv clar, vacanta din Thassos este preferata mea pentru ca la scurt timp de la intoarcerea acasa am aflat ca sunt insarcinata cu al doilea copil, asadar a fost o vacanta de tinut minte pentru tot restul vietii.

In insula Thassos am ales cazarea in SKALA PRINOS la pensiunea ELEKTRA. Am ales aceasta locatie din mai multe considerente si vreau sa va spun ca nu am fost dezamagiti pentru ca am stiut de la inceput la ce sa ne asteptam.

Am avut camera cu vedere la mare, o priveliste superba, am avut piscina in incinta dar mai ales o plaja privata pe malul marii, accesibila doar celor cazati in pensiune cu fileu pentru beach volei si sezlonguri cu masute si umbrele.

Propietarii pensiunii, sot si sotie trecuti de 75 ani, oameni admirabili, rar mi-a fost dat sa vad atata daruire, atata efort, toata ziua se ingrijeau sa nu ne lipseasca nimic, sa fie curat peste tot, sa avem toate conditiile, sa ne simtim bine in locatia lor aleasa de noi.

Micul dejun pe care l-am avut inclus in pachetul achizitionat de la agentia de turism a fost banal, dar un plus acord faptului ca mierea, maslinele si legumele proveneau din gradina pensiunii (unde erau si stupii amplasati).

Si ne-am pus pe balacit si vizitat insula.

Am achizitionat doua  excursii de la tour operatorii romani din insula Thassos respectiv Turul insulei Thassos si vizita in ruinele orasului PHILIPPI, biserica Sfanta Lidia pe malul raului Gangitis si cosmopolitul oras KAVALA, unde anticul  si modernismul se imbina intr-un mod care satisface si exigentele celor mai inversunati adepti ale celor doua perioade mentionate. Pentru a vizita si a ne relaxa in locurile pe care le-am considerat potrivite noua, am ales sa inchiriem pentru 2 zile si un autoturism si a fost cu adevarat o alegere inspirata.

TURUL INSULEI THASOSS

Prima oprire a fost la manastirea Sf Arhanghel Mihail, un loc impresionant din mai multe puncte de vedere, privelistea iti taie rasuflarea efectiv,un loc plin cu flori multe, rosii  si mov. Interesant a fost ca atat eu cat si sotul am primit la intrare tinuta adecvata vizitei in sanctuarul monahal iar la vizita in manastire am fost serviti cu rahat de portocale facut de maicutele din manastire cu un gust desavarsit.

Urmatoare oprire a fost cariera de marmura si plaja de la ALYKI, o cariera de unde s-a extras marmura pana de curand si unde se vedeau filoane de marmura neexploatate inca; probabil au mai mult de castigat lasandu-le spre a fi vizitate de turisti. Tot in zona carierei am vazut si ruinele a doua biserici/temple paleocrestine printre maslinii seculari din zona.

A urmat Panagia unde am cautat Podul indragostitilor si unde am aruncat monede pentru indeplinirea celor mai “ascunse visuri”. Tot acolo am vizitat si biserica dedicata Fecioarei Maria unde se afla o icoana a Sfantei pe care din orice unghi ai alege sa o privesti  tot in ochii tai se uita, ceva uimitor cu adevarat. Acolo, in acea biserica am vazut si un steag englezesc al  Regelui  Arhur pastrat ca o relicva de mare pret.

Tot in Panagia am fotografiat un exterior al unei case pe care propietarul ei zugravise o multime de pisici, foarte multe chiar (mari iubitori de pisici sunt grecii, eu una m-am convins, sunt efectiv peste tot si sunt in siguranta peste tot, nimeni nu le face rau ).

Itinerariul ales de tour operatorul roman din insula a continuat cu zona Theologos-Parga unde am degustat si cateva  din preparatele gen street food (miel rotisat, maruntaie si organe de miel).

Urmatoarea oprire a fost la fabrica de ulei de masline- muzeu al familiei Sotirelis unde am vazut aparatura arhaica prin care se obtinea uleiul de masline (prima instalatie de producere a uleiului de masline si apoi din procesarea turtelor din masline). A fost o oprire inspirata, am achizitionat suveniruri pentru familie dupa ce in prealabil am degustat produse (mierea de pin, dulceata de nuci verzi, dulceata de smochine, ulei de masline).

Oarecum obositi am ajuns si in capitala insulei Thassos -portul LIMENAS.

Aici a fost relativ simplu si pana am revenit in alta zi  cu masina inchiriata  ne-am limitat doar la shopping, pentru noi si pentru cei dragi noua.

Asupra celebrelor plaje din Thassos nu insist deoarece nu am stat foarte mult in acesta excursie ,am revenit cu autoturismul inchiriat , a fost bine ca le-am localizat.

PHILIPPI, SFANTA LIDIA, KAVALA

A doua excursie pe care am ales sa o facem organizat a fost aceasta, datorita faptului ca am beneficiat de ghid, aceasta zona avand o  mare incarcatura istorica. Am luat feribotul chiar din locul unde am fost noi cazati (SKALA POTAMIA) pana in KERAMOTI.

De acolo am trecut prin Delta Nestosului (din pacate nu s-a insistat in zona asta), am trecut printre mai multe livezi  in al caror copaci cresteau ,,cartofi”; am fost ‘luminati de catre ghid si acei cartofi erau de fapt mult apreciatele fructe kiwi.

Si am ajuns la PILIPPI

Impresionant de-a dreptul. Sincer nu ma asteptat sa gasesc acolo ce am gasit in fapt, drumul original faurit de romani, inchisoarea in care a fost captiv Sfantul PETRU, amfiteatrul cu o acustica extrordinara; sotul meu cand a realizat cum ne auzim acolo a tinut sa “traga un raget de leu” de s-a uitat tot grupul la noi, noroc, ca majoritatea erau sarbi si nu am inteles din reactia lor verbala daca era admirativ sau nu si nu in ultimul rand, mozaicul din unele locuri unde chiar daca era protejat cu tavan, peretii nu existau, deci conditiile atmosferice chiar daca actionau asupra lui, nu il afectau, se pastra intr-o conditie excelenta dupa atatia mii de ani.

BISERICA SFANTA LIDIA

Am vizitat nenumarate biserici, atat in Romania cat si prin locurile din afara tarii pe unde am mai fost, dar un loc mai frumos ca acesta nu am avut placerea pana acum sa vizitez, sau poate momentul in care l-am vizitat a fost cu adevarat special pentru mine. Nu vreau  sa va vorbesc despre incarcatura emotionala avuta la o excursie de grup pentru ca stiti cu toti cum este. Harmalaie, furnicar de oameni, dar atat va pot spune, eu m-am simtit conectata cu acest loc, pentru mine a fost un loc perfect si curand voi vizita acest loc din nou cu familia completa, deci si cu copiii.

Raul GANGITIS care trece prin interiorul bisericii  supranumit si “Iordanul European” si mai ales locul perfect pentru procesiuni si evenimente in aer liber. Erau inclusiv cristelnite amenajate in aer liber pentru botezuri, ceea ce mi s-a parut cu adevarat fenomenal.

KAVALA

Aici personal am ales o strategie ce s-a dovedit  neinspirata, dar nu pentru vizita obiectivelor istorice propuse pe care le-am facut cu grupul, respectiv vizita la castelul bizantin si apeductul construit de Suleiman Magnificul, sau casa din secolul al XVIII lea al lui Muhammed Ali- fondatorul Egiptului, astazi un faimos hotel de 5 stele, ci pentru faptul ca ne-am oprit sa mancam de pranz, iar cand am terminat, magazinele intrasera in pauza (13:30-16) neputand face achizitiile pe care ni le doream. Ramane pe viitor, cu o alta ocazie, sa facem cumparaturi mai consistente in KAVALA.

Si mai era ceva…PORTUL. Eu marturisesc ca pentru mine a fost ceva uimitor, ambarcatiuni cum numai in filme mai vezi, ceva de vis intr-adevar.

In cont propriu cu masina inchiriata am vizitat fabrica de aur IRIS GOLD de unde mi-am cumparat un lant cu medalion, care imi este drag sa il port si astazi (nu din aur, din otel inoxidabil). Am vizitat toate plajele cu steag albastru dar si plaje inaccesibile unde, daca eram cu masina proprie probabil aveam o strangere de ininma printre vechi cariere si maslini seculari, plaje unde eram doar 10 persoane maximum si…multa libertate.

Asadar, asa a fost vacanta noastra in THASSOS printre plimbari, gyros, fructe de mare, bere MYTOS(mai mult sotul) si chiar inghetata lor care mi-a placut mult.

Si am mai descoperit ceva in LIMENAS, un magazin care si aici in Romania este pe gustul meu; despre JUMBO este vorba.

In curand ne intalnim cu locul al treilea in preferintele mele.

Tineti aproape, eu va pup pe toti!

11 thoughts on “Destinatii vizitate in Europa (partea a II-a: Thassos-Grecia)

1. Anul acesta cred ca am vazut pe fb fotografii din Thasos de la toate cunostintele mele. Dar nimeni nu explica ceva asa ca ma bucur ca ai scris si ai dat aceste detalii care fac diferenta. Multumim!

2. In vara asta am fost si eu tot in Thassos. Este pentru al treilea an in care vin aici si pot sa zic ca imi place mult de tot. Am vazut si eu destinatiile mentionate de tine doar a eu le-am vizitat cu masina, ATV, si in plus am fost la seara greceasca cu Augusto. Este cunoscut in zona si face super show. Este numai muzica greceasca, spart de farfurii si alte activitati care te fac sa traiesti placerile zonei

3. De 8 ori/ 4 in delegatii -4 ca turist ! evident am batut toata GRECIA ? DE AI FOST LA EPIDAUR , si ai auzit acustica extraordinara cand se vorbeste pe scena, de la primul la ultimul loc din cele 10 mii de locuri, si ai fi intrebat cum s-a realizat in aer liber aceasta ACUSTICA extraordinara … raspunsul AR FI FOST : ” NU SE MAI STIE / ! DIXIT ! Evident am fost si in Thassos…..POVESTITOAREA nu va fi completata de catre mine , si totusi…DACA FACI BAIE , INTRA IN APA INCALTAT , SUNT NISTE ARICI DE MARE O ……PLACERE CAND TE INTEPI IN EI !!

4. Eu am ajuns in Thassos acum 12 ani in urma unui calcul matematic, aceasta era mai aproape decat litoralul nostru si am zis ca merita incercat. De atunci n-am mai fost decat acum 4 ani, dar as reveni oricand cu placere, m-am simtit foarte bine si de fiecare data m-am intors mai rotofeie.