De ce am ales franciza?

Atunci cand vrei sa iti deschizi o afacere trebuie sa iei in calcul multe posibilitati si sa sa te documentezi foarte bine inainte de alegerea facuta. Impreuna cu sotul meu, ne-am gandit sa ne deschidem o mica afacere si prima discutie a fost despre francize. Am citit foarte mult, ne-am uitat pe catalogul francizelor din Romania. Am analiazat fiecare franciza in parte, taxele fiecareia, pentru a vedea unde ne-am incadra cu bugetul, modul francizelor, contributiile, conditiile. Sunt foarte multe aspecte care ar trebui stiute daca alegi o franciza.

Intre timp, a aparut campania Start-up nation, care iti oferea o suma de bani, pentru o afacere. Fiindca nu aveam nimic de pierdut si atunci cand am bagat dosarul, lucrurile pareau simple, intre timp s-au complicat si planul de afaceri a fost unul nereusit, deci ca antreprenor, trebuie sa stii sa faci un plan de afaceri reusit daca vrei sa ai succes.

Trecand prin acestea, dupa 3 luni de asteptare a respingerii dosarului, timp in care oricum ne gandeam ca in acea afacere aveam nevoie de mai multi angajati, de reclama, ne gandeam daca va merge sau nu, caci sunt de parere ca ai noroc sau nu sa iti castigi clientii, alegerea locatiei care este un aspect important si multe altele.

De ce am ales franciza?

Am pus totul cap la cap si ne-am dat seama ca pe langa banii pe care ii primeam de la stat, aveam nevoie de o suma enorma in continuare, asa ca franciza era cea mai potrivita pentru noi. Dupa o alta analiza a catalogului francizelor din Romania, in cautarea unei francize profitabile, am vazut ca avem consultanta gratuita si n-am stat pe ganduri, am vrut sa stim totul inainte de a ne face planuri.

Diferenta de la Start up si franciza, era de la cer la pamant. Aici lucrurile sunt stiute de la inceput, este multa organizare si cel mai important este faptul ca nu esti singur. De asemenea, faptul ca brandul este deja foarte cunoscut, elimina din start riscul de a nu avea succes. Cred ca toate francizele au succes, aici depinde cat poti sa investesti si tu, dar au succes sigur si brandurile au fost francizate tocmai pentru ca au plecat de la un plan bine gandit.

Am ales franciza Meli Melo, un brand 100% romanesc, fondat de 2 parteneri francezi, stabiliti in Romania.  Pentru ca nu avem experienta, ni s-a spus ca atunci cand cumparam franciza, vom primi tot suportul necesar pentru a stii exact totul despre brand si planul de marketing. Vom fi ajutati cu alegerea locatiei de catre oameni care cunosc domeniu mult mai bine decat, noi, de catre profesionisti si cred ca faptul ca nu vom putea sa facem totul de capul nostru, ci vom avea reguli de organizare, de amenajare, destul de stricte si in concordanta cu brandul, ne va ajuta enorm sa nu deviem de la ce trebuie realizat.

Taxa intrarii in franciza Meli Melo este de 5000 de euro, iar nivelul investitiei este intre 25.001 si 50.000. Stiind de la inceput nivelul investitiei, ne-a ajutat enorm de mult. Stim exact cati bani trebuie sa strangem pentru a avea un inceput fericit. Este ca atunci cand iti cumperi o casa gata-facuta si te-ai mutat dupa ce ti-ai cumparat mobilierul, pe cand atunci cand iti construiesti una, pretentiile sunt altele, te abati de la proiect si mai ales, nu stii de cati bani mai ai nevoie pana la final, astfel ca la un moment dat poti ramane cu casa neterminata, fara bani de mobilier.

Asadar, daca nu vrei sa pornesti de la 0 cu mica ta afacere, alege o franciza cu un brand de succes!

Articol scris pentru SuperBlog 2017.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top
%d blogeri au apreciat: